Jornades Europees de Patrimoni 2022
Un any més, Catalunya celebra les Jornades Europees de Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991. És considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural.
Els dies 7, 8 i 9 d’octubre us convidem a viure noves activitats i experiències en aquesta jornada de descobertes del nostre patrimoni cultural. Un gran ventall de propostes que es podran consultar, organitzades temàticament i geogràficament, en l’agenda en línia. Les Jornades Europees de Patrimoni són un esdeveniment obert a tothom i una gran oportunitat per donar a conèixer la riquesa i l’atractiu del nostre patrimoni cultural, amb l’objectiu principal d’estrènyer els vincles entre aquest i la societat.
Aquest 2022 les JEP tindran un especial protagonisme a Igualada, Capital de la Cultura Catalana, amb el projecte RECorreguts. Rutes per descobrir el patrimoni industrial del Barri del Rec d’Igualada, realitzat amb la col·laboració del Museu de la Pell d’Igualada i l’Ajuntament d’Igualada.
A més, també podreu trobar un gran ventall d’activitats i visites al voltant de la comarca de l’Anoia com:
– Gymkana Turística a Montbui (Santa Margarida de Montbui)
– El Montbui Industrial (Santa Margarida de Montbui)
– Concert a la Fàbrica Rogelio Rojo (Masquefa)
– Masquefa, un recorregut per la història (Masquefa)
– Visita guiada a La Fàbrica Rogelio Rojo (Masquefa)
– Estampem la imatge del barri del Rec (Igualada)
– Fes de miner a la Mina Vicenta (Calonge de Segarra)
– Descobriu com es fa un full de paper artesanal (Capellades)
– Visita guiada al jaciment neandertal Abric Romaní (Capellades)
– Jornada de portes obertes Castell de Sant Esteve (Castellfollit de Riubregós)
– Cap de setmana de portes obertes al Castell de Claramunt (La Pobla de Claramunt)
Per a més informació, podeu consultar la pàgina web de les Jornades Europees de Patrimoni 2022.
https://patrimoni.gencat.cat/ca/jep2022