Asbert de Mediona i el Castell de Cabrera
Des de la presidència del turó de Cabrera d’Anoia, dominant el riu Anoia i amb les vistes posades al control del camí ral d’Aragó, hi trobem el castell de Cabrera, documentat de l’any 1051. De la fortificació només se’n conserva un llenç de muralles amb espitlleres, i l’església de Sant Salvador d’origen romànic. A tocar de les pedres de l’antic castell, al segle XVII s’hi va construir la mansió senyorial dels Móra, que ha substituït el capitost del turó.
Procedent del Penedès, Asbert va ser un fidel reflex del seu temps. Va arribar a l’Anoia gràcies a la permuta que va fer l’any 1273 amb Jaume I, per la qual va donar el castell d’Altea al monarca i en va rebre el Castell de Cabrera. Tot i així, el seu paper no es va limitar a la gestió de les seves possessions, ja que va estar al costat d’importants actuacions exteriors. Amb el rei Pere el Gran, va fer d’ambaixador a França en la defensa de Girona davant la invasió francesa i en l’atac sobre Mallorca, aconseguint la recompensa de la baronia de Pierola. Ja durant el regnat de Jaume II, també va ser present en una ambaixada al Marroc i en l’expedició contra Almeria.
Si vols saber quin paper jugaven les seves possessions a l’Anoia, sent un personatge abocat a la política exterior, visita el Castell on trobaràs el codi QR amb l’àudio del desenllaç!
Aprofita la visita i descobreix el conjunt de salts d’aigua de Cabrera d’Anoia, un indret sorprenent a l’entorn de les Valls de l’Anoia, catalogat com a Espai d’Interès Natural. Gaudeix de la natura a través d’un recorregut de 3 hores, on descobriràs el Salt d’aigua dels Capellans, el del Cargol, el dels Cups i el de la Mala Dona. Informa-te’n a la web dels Salts d’Aigua de Cabrera d’Anoia: http://www.saltsdaiguacabreradanoia.cat/
Sortegem 1 magnum de cava Huguet de Can Feixes i 2 ampolles de vi Mas dels Clavers, productes de Cabrera d’Anoia!
Bases del sorteig a Facebook!
-Descobriu la història del Castell de Cabrera al blog d’anoiaturisme.cat
-Contesteu correctament la pregunta “Quin personatge va intercanviar el seu castell pel de Cabrera?” com a comentari
-Compartiu la publicació del perfil de Facebook d’Anoia Turisme
-Feu-vos seguidors del perfil
-Entraran al sorteig tots els perfils que hagin contestat correctament al pregunta, compartit la publicació i siguin seguidors
-Teniu temps fins el 20 de març de 2017
-El sorteig es farà a la seu del Consell Comarcal de l’Anoia el 21 de març de 2017
-El guanyador/a serà contactat a través d’un missatge
-El nom del guanyador també es farà públic als webs i xarxes socials dels organitzadors.
Què més podem visitar?
I RODALIES