Cal Pepe: Innovació sense oblidar la tradició
La Cristina i en Josep Grados són la segona generació que regenta Cal Pepe, al nucli urbà de Santa Margarida de Montbui. Els seus pares van obrir la cansaladeria el 1973 a la cèntrica Carretera de Valls i ara són ells els que combinen la tradició que han vist sempre al negoci familiar amb la innovació que demanen els nous temps.
La base de Cal Pepe són les botifarres i els embotits tradicionals catalans que segueixen “receptes centenàries”, les que en Josep Grados pare va aprendre sent un nen. Amb la tradició com a base, han innovat en els gustos tant dels embotits com dels elaborats, amb més d’una desena de varietats en condiments d’hamburgueses, per exemple. Josep Grados fill va rebre l’any 2014 un accèssit del Premi al Millor Jove Artesà Alimentari Innovador, i continuen desenvolupant nous productes com la ‘botifarra de Montbui’ o les ‘llances de Sant Jordi’.
I la qualitat comença a la base, a la mateixa carn que és la matèria primera. Els germans Grados aposten per fer servir “carn de proximitat, d’animals que hagin viscut de la manera més sana possible”, el que fa que “es pugui controlar d’on ve” diuen.
Un cop a l’obrador, “no adulterem res i no fem servir cap tipus de farina”, explica la Cristina, que diu que a Cal Pepe els elaborats van “de l’obrador al taulell”. El secret, “simplement és fer-ho com ho faria qualsevol a casa”, resumeix la Cristina. En Josep ho diu amb unes altres paraules: “si no ens ha d’agradar a nosaltres, no ho fem”.
És el cas dels canelons, que s’elaboren amb carn rostida, o les hamburgueses: “les de vedella les fem amb bistec i les de pollastre amb pit, res de pell ni farines”, per tal de donar el millor als seus clients, un públic familiar que “no paga més que a altres llocs, pels mateixos diners se’n va més ben servit”, diuen els germans Grados.
Tots dos formen un equip on en Josep porta el pes de l’obrador i l’elaboració de producte, mentre la Cristina domina el tracte amb el client i la detecció de noves necessitats per satisfer. Així, no deixen de buscar noves tendències en l’elaboració alimentària i tampoc en la relació amb els clients, donat que estan a punt d’estrenar un servei de comandes per Whatsapp.