-
Castell de Queralt
-
-
-
-
-
El Castell de Queralt de Bellprat
Dins del municipi de Bellprat, entre la Serra de Queralt i la Serra de Miralles, hi trobem el Castell de Queralt, documentat des de l’any 960. Avui en dia encara és evident gran part del seu perímetre emmurallat, així com murs de la zona residencial, testimonis d’una cisterna i estables. Al peu del castell també podem trobar l’església romànica de Sant Jaume de Queralt, datada del segle XI. A l’interior de l’església hi ha encaixonada a la paret una imposta decorada amb elements vegetals, pròpia de l’Edat Mitjana.
A l’inici del regnat de Joan I, un grup de nobles (entre els quals hi havia Pere VI) es van revoltar contra ell perquè estaven descontents amb els consellers que tenia. El conflicte es va resoldre amb la destitució dels consellers.
Pere VI va acompanyar l’infant Martí (futur Martí l’Humà) en la seva expedició a Sicília. També va fer d’ambaixador a Roma davant l’emperador i davant del rei de Nàpols. Un cop Martí l’humà va ser rei va col·laborar en l’organització de la croada contra Tunísia. No obstat això, el repte més gran el va tenir dins dels seus dominis.
Sabeu quin va ser aquest repte?
Si vols saber quin repte Pere VI va haver d’afrontar, visita el Castell de Queralt on trobaràs el codi QR amb l’àudio del desenllaç!
Aprofita la visita i descobreix el poble de Bellprat o fes una de les rutes per l’espai natural de les serres de Miralles-Queralt. Nosaltres et proposem la ruta circular que transcorre per Bellprat, la Font Vella i el Castell de Queralt.
El 14 de maig se celebra l’aplec del Roser al Castell de Queralt és una molt bona ocasió per visitar el castell i aprofitar per assistir a l’aplec.

Bases del sorteig a Facebook!
-Descobriu la història del Castell de Queralt de Bellprat al blog d’anoiaturisme.cat
-Contesteu correctament la pregunta “Saps quin personatge de Bellprat va ser ambaixador de Roma? ” com a comentari
-Compartiu la publicació del perfil de Facebook d’Anoia Turisme
-Feu-vos seguidors del perfil
-Entraran al sorteig tots els perfils que hagin contestat correctament, hagin compartit la publicació i siguin seguidors
-Teniu temps fins al dia 21 de maig de 2017
-El sorteig es farà a la seu del Consell Comarcal de l’Anoia al 22 de maig de 2017
-El guanyador/a serà contactat a través d’un missatge
-El nom del guanyador també es farà públic als webs i xarxes socials dels organitzadors.
Què més podem visitar?
I RODALIES