El Consell Comarcal de l’Anoia celebra la 4a Nit del Turisme de l’Anoia a Masquefa
El passat 27 de novembre, la Fàbrica Rogelio Rojo de Masquefa va acollir la Nit del Turisme de l’Anoia, una trobada organitzada pel Consell Comarcal de l’Anoia i Anoia Turisme que va celebrar la seva quarta edició i va reunir més de 120 empreses, institucions i agents del sector turístic de la comarca.
Amb el lema “L’essència de l’Anoia ets tu”, aquesta edició va voler reconèixer i posar en valor la diversitat i la feina de tots els actors que contribueixen al desenvolupament turístic de l’Anoia. Durant la vetllada, es van destacar iniciatives que han permès potenciar l’atractiu de la comarca com a destinació turística, tot preservant la seva autenticitat i singularitat.
L’acte es va iniciar amb els parlaments institucionals que van comptar amb la participació de Roger Vàzquez, alcalde de Masquefa, Daniel Gutiérrez, conseller de Turisme del Consell Comarcal de l’Anoia i Xavier Font, subdirector general de Desenvolupament Turístic Territorial de la Generalitat de Catalunya.
Seguidament, va tenir lloc la presentació de les accions, el que ha estat el full de ruta d’Anoia Turisme aquest 2024. Un audiovisual va repassar la feina feta en diferents àmbits com la concertació amb agents turístics, la creació i millora de producte turístic, la competitivitat, capacitació i assessorament, la promoció i comunicació i la gestió i planificació.
L’acte també va comptar amb moments de reconeixements, com l’entrega del diplomes PIT (Punt d’Informació Turística), i els diplomes de les distincions Biosphère. PIT i Biosphère son programes impulsats per la Diputació de Barcelona i gestionats pel Consell Comarca a la comarca de l’Anoia. Els PIT tenen com a objectiu dotar equipaments turístics d’informació i coneixements sobre els atractius i l’oferta turística del territori i Biosphère reconeix les bones pràctiques en gestió sostenible per mitjà d’un seguit d’indicadors de servei i funcionament. Més d’ una trentena d’empreses i entitats de l’Anoia van rebre reconeixement en alguna de les dues categories.
A més, en la quarta Nit del Turisme a l’Anoia es van lliurar per tercera vegada els guardons Anoia Turisme. Aquests guardons reconeixen la feina feta pels agents turístics en tres categories: Millor experiència turística; Ambaixador de l’Anoia i Tradició familiar i trajectòria empresarial. Aquest 2024 els guardonats van ser com a experiència turística NEAN Restaurant de Capellades, com a Ambaixador de l’Anoia, La BaCiCleta de Calaf i el guardó a la tradició familiar i trajectòria empresarial va ser per Cal Ros. En aquesta darrera categoria també es va lliurar un accèssit que va ser per Hotel del Bruc, pels seus 60 anys de trajectòria a la comarca.
L’acte va concloure amb un parlament del president del Consell Comarcal de l’Anoia, Jordi Parcerisas, qui va desvetllar les primeres referències turístiques de la comarca per subratllar el potencial de l’Anoia. En aquest sentit va agrair la feina de tots els agents per seguir creient i amb apostant en la comarca com a una destinació turística de referència. Seguidament, els assistents van poder gaudir d’un espai per compartir, conèixer-se i crear relacions i contactes, tot degustant una selecció de productes locals de l’Anoia .
La Nit del Turisme va ser una oportunitat per enfortir sinergies entre els professionals del sector, compartir experiències i plantejar nous reptes de futur. A més, l’elecció de la Fàbrica Rogelio Rojo com a escenari de l’esdeveniment va servir per subratllar el valor del patrimoni industrial de Masquefa i la comarca dins l’oferta turística comarcal.
Accediu a les fotografies de l’acte aquí.