Jornada d’aviació adaptada
L’aeròdrom d’Igualada-Òdena es prepara per acollir el proper dissabte 2 d’octubre a més de cent persones amb algun tipus de discapacitat, als seus acompanyants i al públic en general per a celebrar la tercera Jornada d’Aviació Adaptada, un dia on les persones amb alguna discapacitat podran volar en avionetes, ultralleugers, trikes, autogirs i vols a vela. Els protagonistes del dia seran les persones amb discapacitat però la jornada està pensada per a tothom. Familiars, amistats i públic en general que podran gaudir de l’espectacle de veure aterrar i enlairar-se avionetes constantment, d’un espai firal relacionat amb el món de l’aviació i/o la discapacitat, de servei de bar, música, speaker i paella popular.
La Jornada d’Aviació Adaptada té l’objectiu d’apropar el món de l’aviació al món de la discapacitat i aconseguir que les persones amb alguna discapacitat puguin gaudir del plaer de volar sense obstacles, voreres… i gaudir del paisatge a vista d’ocell. L’entitat organitzadora, Aviació Adaptada, lluita per una accessibilitat universal on tothom pugui tenir les mateixes oportunitats i sobretot que les persones amb discapacitat puguin gaudir de les mateixes oportunitats dintre del mon de l’esport i de l’oci, vivint noves sensacions i empoderant-les.
La jornada començarà a les deu del matí i acabarà a les sis de la tarda, durant tot aquest temps, està previst que un total de 100 persones amb alguna discapacitat s’enlairin, en total, es calcula que unes 200 maniobres tindran lloc a l’aeròdrom d’Igualada-Òdena. Tot i que, tots els avions no estaran adaptats, es treballarà amb voluntariat especialitzat per poder facilitar l’accés als avions per parts de les persones amb discapacitat.
Les persones que vulguin participar, tant fent voluntariat com persones amb discapacitat que vulguin volar poden inscriure’s a través de la web www.aviacioadaptada.cat
L’organització posa a disposició de tothom el servei gratuït d’autobusos adaptats, uns que faran el trajecte des de Barcelona i un que estarà tot el dia recollint persones des de l’estació de tren i des de diferents punts d’Igualada fins a l’aeròdrom. Aquest servei és gràcies a la gentilesa de Transports Masats i el Consell Comarcal de l’Anoia.