Música i cultura per viure l’estiu en espais singulars de l’Anoia
Set propostes per descobrir l’Anoia a través de la música, les arts escèniques i la cultura a l’aire lliure
L’estiu és temps de terrasses, sopars a la fresca i nits que s’allarguen. També és una de les millors èpoques per descobrir l’Anoia a través de la cultura. Festivals de música, espectacles de carrer, narració oral, concerts en entorns patrimonials o grans esdeveniments a l’aire lliure omplen places, carrers i espais singulars de la comarca durant els mesos de juny, juliol i agost.
Et proposem set cites culturals per gaudir de les nits d’estiu mentre descobreixes alguns dels espais més singulars de l’Anoia.
Festival de Llegendes: Tous és un poble ple d’històries
Històries, personatges fantàstics i cultura popular envairan Sant Martí de Tous del 2 al 5 de juliol amb una nova edició del Festival de Llegendes de Catalunya. El certamen arriba a la seva dissetena edició amb una programació formada per 44 propostes que combinaran narració oral, teatre, música, dansa, circ i instal·lacions artístiques.
Durant quatre dies, places, carrers i racons del municipi es transformaran en escenaris on la imaginació es converteix en protagonista. Una oportunitat per descobrir Tous des d’una perspectiva diferent i deixar-se portar per la màgia de les llegendes.
Juliol a la fresca a Capellades
La música també omplirà les nits d’estiu a Capellades amb el cicle Juliol a la fresca, organitzat per La Lliga. Els dies 4, 11 i 18 de juliol, el pati de l’entitat acollirà propostes tan diverses com La Vella Dixieland amb Namina, el Miquel Barceló Quartet amb un homenatge a Frank Sinatra i el musical celta Viatge a Irlanda!.
Tres vetllades per gaudir de la música en directe en un ambient proper i a la fresca, en un dels cicles culturals més consolidats de l’estiu capelladí.
https://www.societatlalliga.com/producte/juliol-musical-a-la-fresca-amb-refresc/
European Balloon Festival: molt més que globus
Del 8 al 12 de juliol, Igualada tornarà a mirar cap al cel amb una nova edició de l’European Balloon Festival. La concentració internacional de globus aerostàtics és una de les cites més conegudes de la comarca i reuneix cada any pilots i visitants d’arreu.
Més enllà dels enlairaments i de l’espectacle visual que ofereixen els globus sobrevolant la ciutat, el festival inclou activitats familiars, gastronomia i concerts que converteixen el camp de vol en un gran espai de trobada. Una experiència que combina espectacle, cultura i una de les imatges més emblemàtiques de l’estiu a l’Anoia.
https://www.ebf.cat/index.php/ca/
Música als Balcons: concerts des de les finestres als Prats de Rei
Els dies 17 i 18 de juliol, els Prats de Rei acolliran una nova edició del festival Música als Balcons, que tornarà a omplir carrers, places i balcons de música. La proposta combina talent local i internacional en un entorn patrimonial únic, convertint el nucli antic del municipi en un gran escenari a l’aire lliure.
La programació arrencarà amb una passejada musical pels carrers del poble, on artistes d’arreu oferiran actuacions en petit format des de balcons i espais singulars. L’endemà, el festival continuarà amb una sessió de Circle Singing a l’església Mare de Déu del Portal i amb els concerts de Judit Neddermann, acompanyada de Dario Barroso, i Macaco amb Thirta.
Una proposta que combina patrimoni, proximitat i música en directe i que s’ha consolidat com una de les cites culturals més originals de l’estiu a la comarca.
Anòlia: la gran cita musical de l’estiu igualadí
Blaumut, Al·lèrgiques al Pol·len i el talent local protagonitzaran una nova edició de l’Anòlia, una de les cites musicals més consolidades de l’estiu igualadí.
El festival arribarà aquest 2026 a la seva 38a edició i arrencarà en el marc de l’European Balloon Festival amb els concerts del Jukebox de Ràdio Flaixbac el 10 de juliol i de Banda Neon l’11 de juliol al Parc Central.
La jornada principal tindrà lloc el 18 de juliol al pati del Museu de la Pell d’Igualada. La programació inclourà el participatiu Karaoke Star, l’actuació del jove igualadí Pol Ruiz, el pop elegant de Blaumut i l’energia d’Al·lèrgiques al Pol·len, una de les bandes més destacades de l’escena alternativa catalana actual.
Una proposta que combina talent local, noms consolidats i noves veus en un dels festivals amb més trajectòria de la comarca.
Festivals Alta Segarra: música, patrimoni i paisatge
Esglésies, places i espais patrimonials es transformaran un estiu més en escenaris de concert gràcies als Festivals Alta Segarra, que enguany recorreran Veciana, Calonge de Segarra i Rubió entre el 17 de juliol i l’1 d’agost.
Organitzat pel Casino de Calaf, el cicle arrencarà el 17 de juliol a Veciana amb La Bella Napoli, amb cor i orquestra simfònica, i l’espectacle conjunt d’Obeses i la Cobla Jove de Berga.
La programació continuarà el 31 de juliol a Dusfort, al municipi de Calonge de Segarra, amb Tonina i Les Karamba, i es clourà l’1 d’agost a Rubió amb Les Arrelades amb Neus Mar i Guillem Roma i la Cobla Marinada.
Més enllà dels concerts, el festival manté la seva aposta per combinar música, patrimoni, paisatge i gastronomia, oferint una experiència cultural completa en alguns dels espais més especials i menys coneguts de l’Alta Segarra. Cada concert esdevé també una invitació a descobrir racons patrimonials que sovint queden fora dels circuits turístics habituals.
https://www.concertsaltasegarra.cat/
Embosca’t: concerts al mig del bosc a Clariana
Quan l’agost ja enfila el seu tram final, Clariana (Argençola) acull una de les propostes més singulars de la comarca. L’Embosca’t Festival celebrarà la seva desena edició els dies 28 i 29 d’agost amb concerts en un espai envoltat de natura on la música i el bosc es fusionen en una experiència íntima i sensorial. Amb aforament reduït i una cuidada posada en escena, el festival convida a desconnectar del ritme quotidià i gaudir de la cultura sota les estrelles.
https://www.emboscatfestival.cat/
Molt més que festivals
Més enllà d’aquestes cites destacades, l’estiu a l’Anoia continua amb les festes majors dels diferents municipis de la comarca. Concerts, balls, espectacles familiars, activitats populars i cultura al carrer omplen places i carrers durant setmanes. Les programacions festives són també una oportunitat per descobrir nous artistes, gaudir de música en directe i viure l’ambient que caracteritza les nits d’estiu als pobles de la comarca. Una manera més de descobrir l’Anoia a través de la cultura, el patrimoni i la festa.






